close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

מדריך: כך תוכלו להוזיל את הטיפול במוסך

מערכת שורשה אלול, תשעה20/08/2015

ביקור במוסך עשוי להיות מתיש ויקר. אם הגעתם למוסך לטיפול תקופתי יצאתם בזול, אך במידה ונדרשים תיקונים, ייתכן כי תיקלעו להוצאה גבוהה שלא בדיוק תכננתם

תגיות:
ביקור במוסך
צילום: shutter stock

כולנו מכירים את הרגע הזה, כאשר המוסכניק מרים את מכסה המנוע ולרגע אנחנו עוצרים נשימה מהמחשבה על מה הוא עלול למצוא שם. ההנחה הרווחת והלא בהכרח מוצדקת היא שמוסכניקים לרוב ששים לתקן ולהחליף גם רכיבים ברכב שלכאורה אין איתם כל בעיה. הנחה זו גורמת עוול גדול להמון מוסכים ואנשי מקצוע שעושים עבודה מצויינת, לפי הספר ואינם מנסים לעשוק אתכם. עם זאת, טרם הטיפול הבא שלכם במוסך ולפני שאתם משוכנעים ששוב רימו אתכם - מומלץ לזכור כמה טיפים קטנים שיכולים לחסוך לכם בגדול.

 

סוג המוסך ישפיע על המחיר

כאשרמוסך מורשה מטעם משרד התחבורה אשר חבר באיגוד המוסכים, הדבר לרוב מעיד על רמת הידע, המקצועיות והרצינות שלו. יתרה מכך, בכל מקרה של חילוקי דעות תוכלו להשתמש במוסד הבוררות של איגוד המוסכים. במסגרת אחריות הרכב, ההמלצה היא להגיע למוסכים מורשים על ידי היבואן שאמנם נחשבים יקרים יותר, אך הם מעודכנים ומצוידים באופן ייעודי לסוג הרכב שלכם, מכירים אותו היטב, עובדים על פי המלצת היצרן והשמועה אומרת שהסיכוי שירמו אתכם נמוך יותר. עם זאת, חשוב לדעת כי טיפולים שנעשים בזמן ולפי המלצת היצרן במוסכים מורשים אחרים של משרד התחבורה, (שאינם מורשים מטעם היבואן) עדיין שומרים על האחריות. אם ברשותכם ביטוח מקיף והרכב שלכם ניזוק בתאונה, תוכלו לתקן אותו במוסך הסדר שעימו עובדת חברת הביטוח שלכם. אם תנאי הפוליסה שלכם כוללים טיפול במוסך הסדר אתם זכאים להנחה משמעותית מאוד, לעיתים בגובה של עשרות אחוזים,  בכל הקשור להיקף ההשתתפות העצמית שנדרשת מכם ואף תוכלו להנות מעלות נמוכה של קבלת רכב חלופי, בהתאם כמובן לתנאי הפוליסה.

הצעת מחיר -  תמיד מראש
בעת תקלה או טיפול גדול מומלץ לבקש הצעת מחיר מכמה מוסכים על מנת להשוות ביניהם ולבחור בהצעה המשתלמת ביותר. בידקו מה כל מוסך מציע לכם, ושהצעתו כוללת את כל הדרוש. עם הכניסה למוסך על המכונאי לספק לכם הצעת מחיר כתובה - בקשו העתק ומיחקו שורות ריקות כדי להימנע מהוספת פרטים בדיעבד וכדי למנוע ויכוחים מיותרים. דירשו שלא יבוצעו ברכב כל טיפול או תיקון נוסף ללא אישורכם. כמו כן, על פי חוק, חריגה של יותר מ-20% מעלות הערכת התיקון מחייבת את קבלת הסכמת הלקוח לפני ביצוע העבודה.

 

חלקים תחליפיים מוזילים את התיקון
אם תבקשו הצעת מחיר לתיקון בחלקים תחליפיים ולא מקוריים תוכלו להוזיל עלויות - אך הדבר מומלץ בתנאי שהחלפים באיכות ראויה. מחובתכם לבדוק אם החלפים שהותקנו ברכבכם הם מקוריים או לא ולדרוש שהדבר יצויין בחשבון, לרבות המספר הקטלוגי של כל חלק.

חישוב שעות עבודה
מוסכים מורשים של היבואן מחזיקים ב"שעתון טיפולים" המפרט כמה זמן עבודה מחוייב עבור כל פעולה. בידקו שלא חוייבתם פעמיים, או בגין עבודה שלא באמת בוצעה. אם טיפול 20,000 ק"מ כולל החלפת מצתים, בידקו שהמוסך לא חייב אתכם בנפרד גם על הטיפול וגם על ההחלפה. שימו לב כי מחיר שעת העבודה במוסך אינו בפיקוח ומשתנה ממקום למקום. לפני תחילת העבודה, בידקו מה המחירים - משום שיש לכך השפעה מכרעת על החשבון שתקבלו בסיום הטיפול. 

אם הכנסתם את רכבבכם למוסך ובכל זאת יש לכם תחושת בטן שמישהו מנצל את חוסר הידע שלכם כדי לגבות מכם יותר, תוכלו תמיד לבקש להרכיב את הרכב חזרה, לשלם על מה שצריך ולחפש מוסך אחר. כך או כך, טרם הכנסת הרכב לטיפול במוסך מומלץ לבדוק מספר הצעות מחיר, וכן לבדוק באינטרנט מהם המחירים המומלצים לטיפולים ולתקלות השונות.

הוסף תגובה
ביקור במוסך
צילום: shutter stock
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה